snow dogs


Idag plockade jag fram denna film från bokhyllan: Snow Dogs. Har säkert sätt filmen 5 gånger men jag tycker det är en sådan härlig film. Jag har börjat gilla mer och mer hundrasen också, jag antar det är Alaskan Malamute eller Siberian Husky men jag är nästan helt säker på att det är Alaskan Malamute, någon som vet det rätta svaret får gärna skriva en kommentar.
Beskrivning: Filmen handlar om tandläkaren Ted Brooks från Miami får reda på att han är adopterad genom ett testamente. Ted åker upp till Alaska för att se vad hans arv innehåller, han får reda på att han har ärvt ett gäng slädhundar och att hans pappa bor i byn.

Hundarna D.J (Demon), Koda (Yodel) och Floyd (Mac) är också med i filmen Eight Below.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0