en efterrätt


Nu tänkte jag tipsa om en efterrätt som är hur god som helst, såklart är denna min favoritefterrätt. Vet inte vad den heter men mamma fick tipset om denna efterrätt av min morbrors tjej
Nu ska jag försöka förklara:
Detta är en efterrätt som sagt, vi kan kalla den hmm.. varma bär och vit choklad + glass (haha).
Man behöver bär, man kan ha vilka bär som helst eller frukter till och med, men jag har bara haft med bär, man behöver vit choklad och glass + smör till formen, det är det ända och det går hur fort som helst.
Eftersom det börjar bli vinter så kan man köpa ett paket med blåbär och hallon, ett sådant där det är båda i.
Som sagt jag förklarar redan dålig..

Aja nu berättar jag steg för steg.
1. Ta fram bär, vit choklad, smör och en avlång form (det går bra med vad som helst).
2. Sätt på ungen, kommer ej ihåg hur många grader men jag har för mig att det är 200.
3. Ta lite smör och smeta det runt i formen så att bären eller chokladen inte ska fasta.
4. Häll bären i formen.
5. Hacka chokladen så det bli i små bitar och sedan häll i det ovanpå bären i formen.
6. Lägg sedan formen i ungnen i 10 minuter och sedan är det klart.
Nu behöver det bara glass och sen så är det färdig. Supergott och väldigt enkelt.

(Ovanför ser ni två bilder, den översta är precis innan jag ska sätta den i ugnen och den under är när den har precis kommit ut från ugnen)


Kommentarer
Postat av: R

efterrätten heter Gino :P

2009-11-07 @ 21:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0