I wish I could help


Nu är jag förbannad, ledsen m.m. Jag har precis sätt en ny djurplågerivideo, jag förstår inte varför jag ser på dessa, jag blir ju ändå lika förbannad men aja sån är jag, jag vill se verkligheten (det borde alla göra för en gångs skull). Jag hatar verkligen djurplågeri, det värsta jag vet är djurplågeri rättaresagt. En vacker dag ska jag bli vegetarian, jag står inte ut med att ha en sådan hemsk känsla längre. Jag känner mig så jävla skyldig till allting, jag står inte ut men nu vet jag vad jag sak göra. När jag har tillräckligt med pengar ska jag donera en jädran massa pengar sedan när jag har gått i pension ska jag köpa en stor gård och ta hand om djur som har farit illa, djur som ingen vill ha m.m, då kommer jag nog vara som lyckligast, att jag vet att jag hjälper djur. Annars, kom ihåg, man kan adoptera djur - det ska jag ta mig fan göra när jag ska skaffa fler djur.

Kommentarer
Postat av: Baby Jane

Sv: Det är hemskt. Jag är aktiv för att stoppa sånt här, samt köttproduktion. Har varit stolt vegetarian (okej, jag har ätit fisk .. fem gånger kanske sedan jag blev det, jag vet inte, tänkte mig inte för, men försöker att inte göra om det) i snart två år nu också. Det är ett av mina bästa val i livet. Förstår inte 40+ generationens argument "men det kan väl inte vara bra att bara äta sallad?" Men vegetarisk mat är ju 100 gånger mer hälsosam i många fall, okej, visst man kan ju fritera falafelbullar och shit men, det är inte ofta man gör det. Man mår bra av maten samt att ja, man gör en bra sak för djuren som man annars skulle sätta i sig. Skulle aldrig kunna äta något som kan se på mig med ögon.



Ja, tatuerare är det enda jag kan tänka mig bli. Är besatt av kroppsmodifiering, även om jag fram tills nu inte fått hålla på med det. Men imorgon fyller jag 18 och då börjar ett helt nytt kapitel i mitt liv, fyllt av nålar och fina motiv, piercings och stora töjningar. Men har redan allt planerat, hur studion ska se ut osv osv ..

2010-06-23 @ 17:25:59
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

jeg er så enig med deg ! Jeg skulle ønske jeg kunne få slutt på dyreplageri , dessverre kan jeg ikke :-(

2010-06-23 @ 17:40:57
URL: http://tteddybear.blogg.no
Postat av: Baby Jane

Ger dig ett tips om du nu ska övergå till vegetarisk kost; trappa inte ner. Bara sluta helt en dag. Trappar man ner så är det svårt att gå över helt till slut.



Åh tack så mycket. Du får kika in i studion om .. 5 år, haha ;)



Japp den är super. Hållbar som fan! Haha, tappat den nu .. två gånger sen jag fick den. Ganska brutala tappningar men inga skråmor. I allmänhet en fin telefon också.

2010-06-23 @ 20:25:48
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0