En sann historia


Det blev en kort skoldag för mig idag, eller skoldag kan man ta bort. Efter någon timma i skolan så mådde jag så dåligt så jag gick hem. Men det intressanta som var idag, det var nämligen att det var en man i 70 års ålder som skulle berätta om hans historia när han överlevde under andra världskriget i Warszawa. Det går inte att beskriva hur coolt det var, att det står en man framför en som har överleft i Warszawa under andra världskriget, det är ju fan stort. Jag tycker det är helt fantastisk att de människor som har överleft under andra världskriget, att de åker runt och berättar t ex för skolor om vad de har uppleft, det tycker jag är jaa, det går inte beskriva. 

Jag kan rekommendera att se filmen Pianisten, den utspelar sig under andra världskriget och just i Warszawa. Skrev ett tidigare inlägg om filmen så om ni vill veta mer är det bara att läsa min recension av filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0