Führerns elit


Namn: Napola - Elite für den Führer/Führerns Elit
Beskrivning: Denna gång går jag efter fodralet: När den unge boxaren Friedrich får chansen att undervisas vid en Napola - en strikt patriotisk elitskola - ser han det som en chans att komma ifrån fattigdomen och sin antinazistiska far. Mitt under brinnande världskrig gör sig Friedrich snabbt ett namn i ringen, och hans patriotiska övertygelse går inte att ta miste på. Men samtidigt utvecklar han en nära vänskap med guvernörssonen Albercht, som inte är lika övertygad om nazismens överhet. När Albrecht efter ett våldsamt uppdrag med blodig utgång tar det farliga beslutet att vända ideologin ryggen, måste Friedrich välja mellan att trotsa regimen och hjälpa sin vän, eller ge efter för ondskans makt...

Skådespelare: Max Riemelt, Tom Schilling

Efter att ha hört hur bra denna film är så var jag bara tvungen att klicka hem den. Jaa, jag gjorde ett riktigt bra köp ska ni veta dessutom har den blivit en favoritfilm hos mig. En otrolig bra film och bra skådisar. Filmen har fått många finfina priser och det är den minsan värd. 

Betyg: 5/5


Kommentarer
Postat av: Frida

åh, måste se!

2010-03-17 @ 17:38:47
URL: http://astridfrida.bubbleroom.se
Postat av: Frida

tack så mycket! :D :D

2010-03-19 @ 23:05:43
URL: http://astridfrida.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0