Ge den ditt hjärta och den ger dig sitt

”En hund har inget behov av flotta bilar, stora hus eller märkeskläder. Statussymboler har inget värde alls. En vattendränkt pinne duger alldeles utmärkt. En hund dömer inte andra efter deras färg, tro eller klass utan efter vilka de är på insidan. En hund bryr sig inte om ifall man är rik eller fattig, utbildad eller analfabet, smart eller trög. Ge den ditt hjärta och den ger dig sitt” - John Grogan (från verklighetsbaserade boken Marley & Jag)

Denna text kommer från boken Marley & Jag, har precis läst ut den och jag älskar boken! Okej jag råkade se filmen först men det spelar ingen roll, boken är så mycket bättre men helt klart så har de lyckas med filmen också. Jag rekommenderar boken för alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0