Pearl Harbor


Idag kom denna film i min brevlåda: Pearl Harbor. Beställde filmen i torsdags från bästa cdon.se. Eftersom det går en intresseklubb i släkten så är jag en andra världskriget-nörd, eller nörd var att ta i men jag tycker andra världskriget är väldigt intressant, fråga mig inte varför det har bara blivit så.
Hur som helst så kollade jag på filmen nu ikväll och jag kan bara säga att den är värd att se om och om igen. En jäkla bra film, bra skådisar och handlar som sagt om Pearl Harbor. Filmen utspelar sig runt 1941-1942 då andra världskriget är på full gång. Barndomsvännerna Rafe och Danny jobbar som piloter för Usa. De blir både förälskade i samma kvinna, sjuksköterskan Evelyn. När japanerna går till attack mot Pearl Harbor så dras Danny och Rafe in och måste upp i luften och skjuta ner japanerna.
Mer berättar jag icke, dock så är det svårt att förklara men jag föredrar varmt om denna film. Kan säga att den är väldigt sorlig eller det hör man väll självklart bara på namnet Pearl Harbor, allt är bara så sorligt och hemskt.

Är i alla fall super nöjd att den står finfint i bokhyllan bland alla mina filmer, en favoritfilm. Jag lovar er, när jag flyttar hemifrån kommer jag nog ha en hel bokhylla full med filmer.

Denna film är den bästa filmen som jag har sätt under mitt liv.

Kommentarer
Postat av: elma

Den filmen är såååååå bra

2009-11-28 @ 19:51:02
URL: http://elmz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0