En ung Jane Austen


Namn: Becoming Jane/En ung Jane Austen
Skådespelare: Anne Hathaway, James McAvoy
Beskrivning: (Slö som jag är, taget från wikipedia) Denna gång är berättelsen om Jane Austens liv. Filmen utspelar sig när Jane var 22 år gammal och inte ännu hade gift sig, något hennes föräldrar oroar sig för. När en utav de rikaste män i Hampshires frågar efter Janes hand så tackar hennes familj ja åt henne. Samtidigt förälskar sig Jane i irländaren Tom Lefroy som tillbringar sin sommar hos sina släktningar. Tom har misskött sina stuider i London och som straff skickas han ut på landet och paret inleder en romans. Men med Toms rykte och Janes familjs beslut kan kärlekshistorian bara sluta på ett sätt...

Jag kan verkligen filmer, jag menar att jag är en jäkel på att välja rätt filmer, hah. En riktig bra film, jag gillar filmer som utspelar sig flera år tillbaka, vet inte riktigt varför men jag tycker det är rätt häftigt att se hur allt kan förändras t ex språket, kläder, miljön och så vidare. Om man gillar Stolthet & Fördom så gillar man nog denna film också. Kan säga såhär: Jag har en ny favoritfilm.

Betyg: 5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0